Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Jorååsååatteeehh...

Publicerad 2013-01-31 14:32:16 i Allmänt,

Det är snabbt gjort att gå upp i vikt. Tyvärr kan man inte gå ner i vikt lika snabbt...
 
Krafttag Viktnedgång, någon?
 
Det är en stor grej som håller på att hända just nu. Jag ska skaffa häst igen!! Det känns så sanslöst kul att jag nästan går sönder lite. Är som ett barn i en godisbutik, som en lycklig ko på grönbete. HÄST!
 
Dessvärre befinner jag mig i kroppsligt förfall. Muskler har försvunnit, fett har tillkommit. Jag ser på kommande provridningar med viss skräck inför träningsvärken det hela kommer att framkalla.
Men skam den som ger sig! Jag har ännu lite tid innan jag kan plocka hem någon häst, och nu när jag har ett mål finns det även vilja att göra nånting åt saken!
 
Jag tänker mig mängder med promenader för att bränna fett. Punktinsatser med styrketräning på muskler som är vettiga i stallet och när man rider. Det är ju förvisso nästan hela kroppen... Men jag har ju ännu mitt gymkort, och viss träning borde jag beta av. Insida lår, utsida lår (höfterna), baksida lår - benen i största allmänhet. Är så fantastiskt svag i låren just nu så jag skäms. Antar att jag kommer få plocka med ridstövlarna och tvinga (!) på mig dem, då jag antar att anklarna annars kommer att vika sig när utmanningen kommer krypandes...
 
Men äsch. Blod, svett och helst inte så många tårar, det är vad som gäller från nånstans mitt under våren. Tills dess ska jag göra mitt bästa för att vara i alla fall lite mer förberedd!
 
Just nu håller jag på att utveckla nåt slags hatkärkekförhållande till burpees. Tio om dagen är bra för magen? Det är så jäkla pinsamt. Jag blir helt slut. Orkar inte. Skakis i benen. Det var riktigt länge sen jag befann mig i ett liknande förfall, och då hade jag åtminstone en knäskada att skylla på... HEPP HEPP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela