Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Träningsinspiration

Publicerad 2012-10-21 13:07:46 i Allmänt,

Saker jag vill göra:
 
  • Testa på crossfit! Har tänkt på detta sen jag hörde talas om det. Stadiums underbara reklam på tv gäckar mig varje gång, det ser SÅ KUL UT! Men varje gång tänker jag att jag inte vet om jag klarar av knäböj i de mängder som krävs... Allt annat är ju bara att ta på tillräckligt låga vikter för att orka. Om knäna fortsätter kännas så fina som de gör nu är detta verkligen någon på min att-göra-lista!
 
  • TRÄNA! Väldigt sugen sådär i allmänhet. Känner att jag börjar komma igång nu. Sex besök på gymmet sen vi körde igång igen. Lite promenader har det också blivit. Känner mig redan starkare, ryggen känns bättre (oftast). Knäna verkar hänga med. Sugen på att kött lite, helt enkelt!
 
Funderar på att byta till 3-split förutsatt att benträningen löper på fint. Ett annat alternativ är att freestyla lite mer under varje pass. Jag kan mina maskiner och vikter nu men skriver alltid upp mina pass ändå, så jag har gott om bakgrundsinformation. Det är alltid roligare när vi hittar på lite nytt och testar olika saker! Man får skratta lite åt sina värdelösa försök och ibland hittar man en rolig övning som man vill fortsätta med. Just nu kör jag armhävningar som avslutning på passen, funderar på att köra lite knäböj nästa gång.
 
Idag är jag lite bakis med nästan ingenting på schemat, funderar på att ta mig en trevlig höstpromenad som en lagom aktivitet (och kanske förbränna lite av alkoholen och dagens cola...). Bränna lite fett och uppleva kanske det sista av höstens färgpalett! Det lyser fortfarande lite orange och gult utanför mitt fönster, lika bra att omfamna regnuppehållet idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela