Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Plugg plugg plugg

Publicerad 2012-10-28 12:38:00 i Allmänt,

På en söndag! Nåväl. Läser rapport som vi ska "opponera" på i morgon, samt upptäckte ett stooort fel i vår egen rapport... Typiskt. Turligt nog får vi chans att göra om och göra rätt nästa vecka för att sedan lämna in en slutgiltig version. Sitter också och försöker pilla ihop en gemensam ppt-presentation vilket är lite knivigt när vi inte kan träffas, så eventuella fel får redas ut via telefon eller internet, vilket i sin tur tar tid och är omständigt.
 
Solen skiner och jag vill UT! Jag vill inte åka till gymmet idag, men det är väl så illa tvunget. Har börjat dagen vettigt då jag dels vaknade tidigt av egen maskin och dels kämpar på med kosten.
 
Frukost: Havregrynsgröt med krossade linfrön och naturella solroskärnor. Sen hade jag på grönt äpple, kanel och lite socker. Lättmjölk till. GOTT. Blev även en macka (pågenlimpan) med ost och gurka, min FAVORIT.
Mellanmål: English breakfeastte med citronskiva (mycket viktigt) samt resten av äpplet.
 
Ska nog börja skriva upp min kost såhär! Det är mycket roligare att hålla sig vettig då. Älskar att skriva upp god och härlig mat, nästan lika kul som att äta den. Mycket enklare att se tillbaka då också och hitta inspiration andra dagar. Till lunch får det nog bli gårdagens rödbetsbiffar med något tillbehör, vet inte vad än. Funderar på om senap kan vara gott till? Eller gräddfil. På macka? Rödbetssallad är ju skitgott på macka och detta är inte sååå långt ifrån.
 
Middag är inte uttänkt ännu. Finns lite allt möjligt hemma. Kanske dags att testa på de där pastarullarna? Fyllda med tomatsås med zucchini, spenat och röda linser samt hemmagjord ostsås... mmm... Är nog dags för lunch (hungrig!) och lite mer rapportläsning innan det är dags att bege sig till gymmet. Får gå låååångsamt till bilen för att hinna producera så mycket D-vitamin som möjligt. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela