Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Nystart!

Publicerad 2012-10-06 15:07:01 i Allmänt,

Superlång tid av icke-uppdaterande, men nu är det dags igen! Har inte tränat alls på typ två månader, SO HERE WE GO.
 
Först: Semestern var amazing. Helt underbar. Inte tokvarmt och faktiskt inte särskilt varmt i vattnet. Men vad gör det när man smälter bort så fort det är sol, oavsett temperatur? Och vad gör det när coola rosaskimrande fiskar simmar mellan ens ben som om de vore tama, eller när man kan simma med delfiner?! Eller varför inte klappa en jättesköldpadda på sisådär 60 år? Eller bara ligga i en hängmatta under palmerna medan the picture perfect wedding pågår en liten bit bort i den perfekta trädgården?
 
Jag längtade efter att kunna lägga in mina egna bilder från Mauritius i bloggen. Så här kommer ett gäng! Varning för hybris...
 
Lågsäsong, men inom några dagar fylldes hotellet upp!
 
Precis utanför vår veranda (!). Skulle ha garden view men man såg havet genom palmerna ändå, underbart!
 
Från när jag simmade med vilda delfiner, heeelt magiskt!
 
Utsikt över bergen vid Chamarel, med västkusten längst bort i bild.
 
Vattenfall i Chamarel/Nationalparken.
 
Le Morne Brabant, UNESCO World Heritage. Precis bakom hotellet. Och då menar jag precis. Vårt hotell ligger där inne bland palmerna, undangömt och mysigt.
 
Blue blue ocean... Tack vare koralrevet bryts vågorna långt ut, så att vattnet vid stranden alltid var lugnt och badvänligt! Inga farliga djur på hela ön eller i vattnet, såvida inte nån fisk med gifta taggar spolas in från havets djup vid storväder. Helt okej.
 
Sååå... semester och efter det fullt upp och galet liv på alla sätt och vis. Det leder till noll och absolt nada träning! Har bara gått lite sporadiska promenader. Nu har ryggontet börjat komma, stolarna på jobbet trycker sådär perfekt mot ländryggen så jag har otroligt ont där just nu. Antar att det inte märks när jag har lite mer muskler att stötta upp med, men nu gör verkligen själva ryggraden ont av vad som känns som "tryckskador" modell light. Skitdrygt!
 
Kan dock inte påstå att jag gått upp i vikt men jag har blivit slapp! Känner mig degig. Har noll styrka. Fick ta i lite på fiskjobbet häromdagen och hade liksom inget att ge, varken i händer eller armar. Jättejobbig känsla från en som varit urstark sen jag var i 10-års åldern och fick kommentaren "Du är den starkaste 10-åringen jag känner, både tjejer och killar!" från min tre år äldre bror.
 
Såhär ser det ut i dagsläget:
 
På programmet: Roar mig med korta dagliga promenader. Tog idag en längre sväng och det kändes bra! Mycket rädd om mina knän men det verkar fungera. Imorn blir det gymmet och sen hoppas jag vi kommer igång med att gymma 3 ggr/v igen! Sugen på att köra 3-split och tyngre vikter men endast om knäna håller, så får nog chilla ett tag och börja sakta. Lite crosstrainer, lite promenader och kanske börja med benpress igen fast riktigt låga vikter.
Mycket träningssugen, och resesugen! Att se bilderna nu igen får mig att känna saknad, det var verkligen ett underbart ställe! Underbara människor, god mat, fantastisk service på hotellet, härliga taxichaufförer som berättar om allt vi har frågor kring, och kanske bäst av allt... Jag har till stor del kommit över min flygrädsla! Så det blir nog mer resor i framtiden, förhoppningsvis redan i början på nästa år! :)
 
Nu när jag uppdaterat här kan jag ju inte annat än att skärpa mig. Skärpning med både mat och träning. Heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela