Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Morgoncocktail

Publicerad 2012-10-25 09:42:35 i Allmänt,

Mitt liv i en förpackning. Närmare bestämt förpackningar tillhörande Voltaren och Silica. Voltaren mot smärtan, Silica för håret. Och just det - den där förpackningen med hormoner, och ytterligare en med Diklofenak mot hormonrelaterade smärtor. There you have it folks!
 
Lite smärtor i knäna så jag kör på med mina Voltaren igen. Det finns ju en ny gel som är dubbelt så stark som den gamla, vet inte om utslaget ändå blir det samma. Den ska bara smörjas morgon och kväll, den gamla smörjs 3 ggr/dag tror jag. Men kommer nog att testa.
Är också sugen på att testa nypon. Har läst massor av recensioner på allehanda sidor där folk blir så otroligt hjälpta av nypon. Men det är också skrämmande, för när de slutar kommer ofta smärtan tillbaka. Å andra sidan mår de fruktansvärt bra medan de äter den, led- och muskelvärk bara försvinner, de får mer ork och mindre stelhet på morgonen.
 
Jobbade igår, och ska även jobba idag. Det tog väl en timma men sen sa ländryggen upp sig. Herregud, kan den inte bara bli bra snart?! Idag får jag nog ta med en liten kudde för att slippa det "hårda" trycket.
 
Om bara knäna reder upp sig så kan träningen ta lite mer fart! Ryggen mår mycket bättre av promenader och jogg (knoppen också), och jag hade hemskt gärna lekt mer med skivstången på gymmet. Knäböj och marklyft, och kanske nån övning i cabel cross för ryggen. Men just nu känns allting bajs. Jag känner av nån sträckning, som antagligen är över ett år gammal och som nu blossat upp igen.
 
Dessutom är jag jättetrött just nu. Det enda positiva är att jag ska leta materbjudanden och skriva lite härliga maträtter och en inköpslista. I morgon blir det att ta steg ett i Sparmånaden! Började idag med att pimpa min havregrynsgröt med linfrön och solrosfrön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela