Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Lördagsmys

Publicerad 2012-10-27 19:54:07 i Allmänt,

Idag trotsar vi naturlagarna. Jag har nämligen varit ute och sprungit på en bakisdag! Woop woop! Så jäkla kul det är att springa alltså. Det är nåt speciellt med att använda kroppen, att ta sig fram för egen maskin. Nog för att det är underbart att spränga fram i galopp med hästen - men nu är det JAG som tar mig framåt. Helt underbart!
 
Springer fortfarande jättekorta sträckor men nånstans ska man ju börja. Idag bjöd värmland dessutom på strålande solsken och 3 plusgrader, perfekt kyla alltså!
 
 
Värmde upp med att smörja in liniment och dra på mig ett par knäskydd som jag rotade fram i garderoben. De är ganska klumpiga men det känns faktiskt riktigt skönt. Har haft dem på under kvällen också och de ger verkligen värme och stöd, vilket känns väldigt skönt. Detta leder osökt till att jag vill ha ett Back on Trackknäskydd, ungefär som en strumpa. Perfekt medan man motionerar, vanliga knäskydd är alldeles för klumpiga för mig.
 
 
I övrigt så testade jag idag vegetariska hamburgare gjorda på rödbetor och kokt potatis! Gott var det men det blev lite mycket, knappt två burgare fick jag i mig. Hade coleslaw till, körde en klassisk men tror jag förstår varför receptet hade pepparrot i sin. Det behövs en stark smakbrytare! Receptet finns här; http://www.naturskyddsforeningen.se/gron-guide/ata/recept/gott-vegetariskt/
 
Köpte dock lite protein igår ändå, bra erbjudande på ekologisk köttfärs och fläskfilé. Vet inte när jag köpte en filé senast! Får fundera ut nåt kul att göra av den. Har en massa roliga saker hemma nu men inga sötsaker! Känns skittråkigt såhär på kvällen men det får vara värt det! Var ute och drack både öl, min älskade whisky sour och några shottar, så det får vara mitt helggotte antar jag. ;) Ingen fyllemat eller bakismat dock! Fixade en bra frukost på stekt ägg och leverpastejsmackor, banansmoothie efter promenaden och nu hamburgare som sagt! Great days.
 
Imorn: Go for gym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela