Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Jönköping, småkids och äppelpaj

Publicerad 2012-10-13 23:55:43 i Allmänt,

Min helg består ungefär av de tre ingredienserna. Valp ca 16 v, kattunge ca 17 v och brorsdotter 2,5 år. High life!
 
Kvällen har avnjutits i gott sällskap som serverade äppelpaj och vaniljsås, åh jösses så gott. Så njae, det här med träning och beachform ligger helt klart på hyllan just nu.
Hur kommer man in i formen egentligen? På grund av riktigt hög stressnivå som nu börjar klinga av, samtidigt som jag hela tiden är småstressad över framtiden (till ingen nytta såklart) så är jag ungefär konstant trött just nu. Man ska ju bli piggare av att träna och ja... det är väl sant. Men hur kommer man igång, på det där viset att man inte kan leva utan träningen?
Det fanns en tid när jag tog med träningskläderna inför en helg hem-hemma, med lite panik inför tanken att inte träna på TRE DAGAR. Vill tillbaka dit! Vill tillbaka till att rida nästan varje dag OCH jogga några gånger i veckan. Vill tillbaka till att gymma tre dagar, rida en dag och hitta på något annat skoj de andra dagarna.
 
Status just nu: Tjockiskänslor, lätt illamående från för mycket äppelpaj, enorm trötthet.
Imorn bär det norrut igen. Gymmet på måndag. Med lite vilja går allt?
 
Jag lokaliserar dock ett problem. Ett problem som liksom loopar.
Jag har inget direkt mål. Varför? För att jag inte kan. För att min kropp ändå kommer säga Tack och adjöss vid någon tidpunkt, det vet jag. Får klura på realistiska mål och träningsplan känner jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela