Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Irriterande...

Publicerad 2012-10-18 09:12:44 i Allmänt,

Det gick bra igår på gymmet, tröttheten och träningsvärken till trots! Krämade ur 20 armhävningar som avslutning denna gång, kändes starkt och bra. :) Hade verkligen ingen extra ork och sådana pass är ganska tråkiga, de ger ingen kick eller wow-känsla. Dock kändes det skitbra på slutet, om än utan endorfinkick.
 
Meeeen... sen åkte jag och jobbade. Och dog lite i de där hemska stolarna... Jag vet inte vad som hänt, har jobbat där i 2,5 år och det har aldrig varit såhär illa. Är min kropp i så dålig form att sex timmar i kontorsstol en gång i veckan dödar min rygg?
Jag hade så ont att ingen ställning var bekväm. Sprang i princip ut genom dörrarna när vi fick gå hem... Men inte för att det hjälpte, för det gjorde ont både att stå och ligga ner. Somnade på spikmattan i sängen i vanlig ordning men det har nog hjälpt föga. Vaknar och känner att det är ingen stor värk, men jag känner det redan innan jag stigit upp. Yay!
 
Har nu varit igång en stund, duschat och ätit frukost och värken sitter där. Dags för rapportskrivning i skolan nu, känns ju verkligen hipp hurray. Så länge jag slipper sitta i en kontorsstol kanske det går an, med pauser och kanske en och annan paus på nån soffa...
 
Jag har lätt träningsvärk i ryggen så jag hoppas att värken kommer av att jag är väldigt trött i musklerna och inte orkar hålla upp mig själv så ryggraden tar stryk. Min hållning är säkert extra kass. I så fall kan jag trösta mig med att det går åt rätt håll. Träningsvärk och trötthet i kroppen från träningen innebär att jag ändå håller på att bygga upp mig nu. Onödigt smärtsamt, jämfört med att bara ha träningsvärk, men det får väl vara så. Inget jobbpass nu på en vecka, och då är det två på rad... Phu. Tills dess måste framsteg ha skett!
 
Vet inte om det blir helvila idag eller en promenad ikväll. Är sugen på promenaden och ryggen blir oftast bättre av det, men om den redan är slutkörd kanske soffhäng är smartare.
On the bright side - knäna känns fina! Gym-promenad-gym de senaste tre dagarna och lätt benträning på gymmet. Igår testade jag liggande leg curl (benspark?) med stor framgång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela