Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Inte helt 100

Publicerad 2012-10-14 21:51:32 i Allmänt,

Igår skrev jag ett knepigt och förvirrat blogginlägg. Detta för att jag kände för att blogga medan jag hade massiv, sprängande huvudvärk. Det var alltså en dålig idé.
 
Nu har det snart gått 24 timmar och nu sitter jag här igen och bloggar med massiv, sprängande huvudvärk. Fantastiskt, eller?
Kom iväg lite sent så körde halva sträckan (typ, 1,5 h) i regn och dessutom mörker. Det är inte helt ljuvligt när man har så ont i huvudet att man mår illa.
 
Har nu kurerat mig i soffan i någon timma med en kurrande hårboll till sällskap. Sitter och drömmer om höstruskiga promenader och mysiga gymbesök på kvällstid. Nu är tentan skriven och det är dags att ta tag i lite rapportskrivande, dessutom ska jag endast jobba en dag per vecka på ordinarie extrajobb och snart kanske extra-extrajobbet är slut för säsongen. Vi får helt enkelt ingen ål i fällorna längre så vi får väl se om vi fortsätter.
 
Kontentan av detta: Det finns tid för ruskiga promenader och trevliga gymbesök! Imorn kväll blir det gymmet. Tisdag får det nog bli promenerande, onsdag är lite osäker pga jobb. Beror väl på var vi ligger med rapportskrivandet. Tre gympass per vecka blir det iaf och övriga dagar bör jag promenera och sjukgymnastisera. Tidigare hann jag ju med allt i livet och var hos hästen varje dag så varför har jag blivit så förbannat lat att jag inte hinner med att motionera varje dag längre?
 
Hepp hepp, så att säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela