Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Changes...

Publicerad 2012-10-23 10:07:35 i Allmänt,

Leker med en tanke... Om en idé griper över gränser och är bra på många sätt, då är det väl lika bra att jag gör det?
 
Jag vill ha en "deffmånad" i november. Anledningarna:
Jag vill gå ner i vikt.
Jag vill spara pengar.
Jag vill tänka mer på miljön.
 
Resultat:
Spara in på snasket, easy done! Förvånansvärt många kronor som försvinner på det kontot utan att jag registrerar det.
Handla bara i billigare affärer, veckohandla. Börja med köplistor som utgår från veckans reklamblad, som jag alltid gjorde förut när jag hade hästen och lite mer stram ekonomi.
Jag vill fortfarande äta bra mat, fastän den är billig. Är inköpen bara genomtänkta så är det möjligt. Det lär bli mycket ägg och havregrynsgröt.
 
Miljöaspekten; mer vegmat, men det spåret är jag redan inne på. Bra kött kan köpas vid extrapris. Välj rätt ägg - ALLTID från minst frigående höns, men helst ekologiska ägg från frigående höns med tillgång till utevistelse. Detta är för mig superviktigt, om folk satte sig in i hur burhöns har det så undrar jag hur många som skulle ha hjärta att fortsätta köpa sådana ägg.
 
Det är några dagar kvar... Men eftersom det är en pengaaspekt så räknar jag från lön till lön. Spännande! Klarar jag det här och faktiskt tappar nåt i vikt vore det väldigt motiverande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela