Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Alldeles för trött

Publicerad 2012-10-12 11:09:07 i Allmänt,

Trött på att se ut som en svullen griskulting nu! Tur att det inte är såhär jämt, men just nu ser jag inte i närheten ut som jag gjorde på den senaste bilden. Tillåt mig att säga wääääh på det...
 
Det som liksom ingen träning just nu heller. Igår skrev vi tenta och det firades på stan i två omgångar av mig; först med shopping och en tur till frisören, sedan på kvällen över lite vin med vännerna. Ack så trevligt, men ack så gammal jag är. Drack tre glas samt gick hem vi elva, har nu sovit till halv elva (borde bli 9½ timmas sömn) och är så trött så trött. Hade dessutom sprängande huvudvärk hela dagen efter tentan, fy i helvete rent ut sagt... Den försvann faktiskt med lite vin (det mesta som gör ont på mig brukar försvinna med lite alkohol och oftast kommer det inte tillbaka heller, mycket intressant). Idag finns det dock huvudvärk, men kan inte veta om det är samma värk som igår eller bara gammal (med fokus på gammal) hederlig 'baksmälla' på den enorma (?) mängden vin som konsumerades... eh...
 
Men nu är det bara att piggna till och om några timmar styra kosan söderöver! Hem-hem till landet och hundvalp och hästar! Åh så underbart. Lillkatten ska åka med i sin nya transportbur och så ska jag hämta hit mina fälgar så jag kan köpa nya vinterdäck. Blir mycket bra det.
Eventuell motion i helgen kommer endast att bli promenader. På måndag är dock nästa gympass bokat! Minst tre gånger i veckan vill vi köra nu. Än så länge har jag inte känt av knäna, benpressar på 70 lbs (orkar inte kolla vad det blir i kg just nu). När jag började gymma i våras började jag på 90 lbs, låg på 110 när jag slutade med benpress. Så det känns ungefär som världens nederlag att sitta där och pressa nånting som inte ens kan vara en antydning till ansträngning. Men så får det vara. Det är jag, mina knän och Sasco liniment nu. ÄLSKAR det linimentet.
 
Och såhär kan det se ut när jag har på mig annat än träningskläder eller Pinewoodkläder och flanellskjorta. I mitten har vi min vapendragare på gymmet och herrn till höger är en sån där underbar vän som alla borde ha.
 
 
Nu blir det frukost på vad som finns kvar hemma, lite tomt i kylen... Men lite ägg finns det alltid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela