Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Trasig

Publicerad 2012-11-21 23:00:04 i Allmänt,

Trasig x 2 som gäller här för tillfället. Bilen startar inte. Konsekvens av detta: två bussar samt 2,5 km promenad för att ta mig till jobbet. Thank god att jag jobbar väldigt lite nu för tiden... På vissa tider går det dock en buss som stannar utanför jobbet, men inte idag.
Så nu då? Fick ju gå snabbt de där 2,5 x 2 km. Ont i knän. Smärta i skenbensmusklerna. Ont i höfter och rumpa.
 
Känner mig härmed trasig och något värdelös rent kroppsligt. Ligger i soffan och ser inte fram emot att lägga mig, känns som liggsår bara efter en liten stund i soffan...
 
Men alltså, på något vis känns allt bra på insidan. Knäppt va? Jag var arg och irriterad över bilen igår men nä, saker löser sig! Jag har ordnat praktikplats till våren (igår) och är SÅ NÖJD! Kommer vara i hemstaden och ser fram emot detta, saknar min stad! Ser fram emot praktiken och hoppas det blir roligt och lärorikt. Jag har c-uppsatsen ordnad och data är redan insamlat så jag har tio veckor till enbart skrivande! LYX!
 
Just nu ligger jag med en halvsovande, spinnande misse på magen och det finns nog inget mer lugnande än det.
 
Känner att jag kommer få rulla ur sängen imorn. Kommer vara jättetrött, mest av mental stress från bilhaveriet, ska upp och meka lite med den imorn. Men så får det väl va! En antiinflammatorisk tablett innan sänggång och hoppas på det bästa! Väljer att pussa lite på katten istället och sätta fötterna i högläge. Kanske längtar så mycket till julen och Småland att det finns ett mysigt, rosa skimmer över världen just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela