Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Söndagskladd

Publicerad 2012-11-18 20:00:00 i Allmänt,

Idag har jag faktiskt gjort nånting! Det blev exakt 56 minuter promenad. Men fy vad jag saknar att gå ut och bara vara i skogen direkt. Det gör ju ont i kroppen att promenixa på asfalt, måste gå genom området för att komma till elljusspåret. Det suger! Så just nu längtar jag ihjäl mig till jul, två veckor av lantisluft och skog och hundpromenader! Längtar efter så mycket... Stort kök att baka julgott i, vara med familjen, sitta vid öppna spisen (helt ny och "fejk", eldas med etanol, och SÅ MYSIGT!) och bara ha det gött... Ska plugga till en hemtenta som är precis efter nyår, samt läsa ut en bok jag hemskt gärna vill bli klar med. The God Species heter den.
 
Jag ska försöka komma ihåg att skriva vad jag äter här, för att komma till rätta med allt lite. Känner runt höfterna och magen att jag lagt på mig lite och det är inte riktigt den utveckling jag hade hoppats på. Men jag vet att jag gottar mig alldeles för ofta och tränar för lite!
Så, dagens;
Frukost: Havregrynsgröt med krossat linfrö, sylt och lättmjölk. Två mackor med leverpastej (pågenlimpa).
Fika: Clementin
Lunch: Äggröra på två ägg, två leverpastejmackor, oboy, clementin.
Middag: Köttfärssås med spaghetti, körsbärstomater och ett glas mjölk.
Kväll: En kopp nyponte med honung.
 
Köttfärssåsen var gjord på ekologisk nötfärs, krossade tomater, vitlök, lök, röda linser, riven morot, Milda Minimat samt diverse kryddor. Freaking awesome!
 
Sen känner jag att herregud vad jag behöver massage... Får nog lägga snålheten åt sidan och boka en sådan åt mig i mellandagarna på min favoritsalong i Jönköping. Mina härliga rumpmuskler är något upprörda, benen i allmänhet är spända... Åh så skönt det vore!
Nu: Allt för Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela