Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Söndag och onödigt kvällspigg

Publicerad 2012-11-25 23:05:00 i Allmänt,

Dålig uppdatering med maten känner jag! Så vi kör dagens:
 
Frukost: Havregrynsgröt med krossat linfrö, hemmagjord (mammas) jordgubbssylt och mellanmjölk, samt två mackor (osötat bröd) med leverpastej sport och lätta (det var billigast...).
Lunch: En likadan leverpastejmacka, filmjölk. Eventuellt en clementin, minns inte. Bra där!
Fika: Stor kopp svart kaffe - på café! Den ni. Stå där och ba; Nä jag är inte sugen, bara en kaffe tack. Woop!
Middag: Vegetarisk chili, knäckebröd och vatten, några pepparkakor slank ner som efterrätt...
Kvällsmat: Filmjölk, clementin, banan.
 
Och så två vitamintabletter!
Den vegetariska chilin; Lök, vitlök, krossade tomater med chili, en röd paprika, en burk kidneybönor och en burk vita bönor i tomatsås. Mums hela vägen! Matlådor blir det också. Kryddade med salt, vitpeppar, Vegeta, vitlökspulver och lite starkt chilipulver.
 
Igår blev det rätt bra, trots glögg, pepparkakor och lussekatter i gott sällskap på kvällen. Åt chilin till middag, samma frukost som idag och nåt litet till "lunch". Så tror inte det blev allt för illa!
 
Hann inte med gymmet idag men rev av lite hemmaträning: Uppvärmning med dans (den uppvärmning vi körde på en danskurs jag gått) samt jumping jacks tills svetten började lacka. Sedan styrketräning med crunches, armhävningar, supermans, benlyft på mage (för ländryggen), raka benlyft på sidan (för höfterna), sidoplanka, vanlig planka, tåhävningar och några knäböj. Kändes okej i knäna vid knäböj!
Har smörjt med Voltaren morgon och kväll och ska försöka minnas detta nu så det blir en kontinuerlig kur.
 
Är vi igång nu? Vet ej. Knäskiten och annat strul gör ju att träningssuget är lägre än nånsin. Om jag bara kunde ösa på och trappa upp i normalt takt hade suget varit större! Känner mig dock piggare, kanske av tabletterna, kanske av att jag verkligen mår bättre nu och har börjat repa mig från stressen, kanske både och.
Onwards and upwards!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela