Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

I am with car!

Publicerad 2012-11-29 18:39:00 i Allmänt,

My baby is back! Bilen rullar, jag är lycklig, livet är enkelt igen. Till det underbara priset ca 800 kr har jag fått lära mig att bilen nog blev glad över att stå inomhus en helg, helt enkelt. Killen lät lite ursäktande, att de behövde ta betalt för en timmas jobb då de faktiskt kollat en massa grejer innan de fick liv i den. Och hur fick de då liv i den? De körde på startmotorn och gasade tills den startade, haha! Underbara gamla bil. Jag blev skitglad att de inte behövde byta några delar och betalade gladeligen den summan.
 
Jag firade det idag med att åka till gymmet! Woopa! Körde helkropp as usual, kändes finfint faktiskt. Har varit duktig med att smörja knäna morgon och kväll så IN YOUR FACE kära knän. Gjorde benpress och benspark på mage (vad heter det egentligen?) för baksida ben och det kändes och känns fortfarande great. Superlätta vikt på benpress och jättelätt vikt på bensparken... men... bensparken är asjobbig ändå, haha. Sjukt dålig styrka där! Men i benpressen skulle jag kunna slänga på 15 kg, minst.
 
Mat för idag!
Frukost: Havregrynsgröt med mjölk och socker (slut på sylt!), två osötade mackor med skinka, ett glas Proviva svartvinbär.
Lunch (efter träning): Smoothie på lingon, banan, kvarg, mjölk, vaniljsocker.
Middag: Fräst lök och köttfärs blandat med kokt pasta och CF tomat/paprika. Mums!
Gotte: En chokladboll. Kanske flera...
 
Inget linfrön i gröten. Råkade googla linfrön. Det första som kommer upp är Livsmedelesverkets "risker med mat". Tydligen innehåller linfrön förhållandesvis höga halter av cyanogena ämnen. Bläää... Kan inte påstå att det här med miljövetenskap är särskilt upplyftande för själen.
 
Vill avsluta med ett förtydligande angående fisken som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Blåfenad tonfisk är den som är utrotningshotad (endast 10% av det bestånd som fanns på sjuttiotalet finns kvar idag). Den används främst till sushi i Asien. Tonfisk vi köper på burk i Sverige är inte just blåfenad tonfisk men det står nästan aldrig vilken sort det är eller om den är fiskad ur hållbara bestånd. Den kan också fortfarande vara fiskad med metoder som dödar delfiner helt i onödan. Så, ska du köpa tonfisk på burk - välj märken som är märkta med MSCs logga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela