Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Promenadveckan?

Publicerad 2012-05-17 15:05:18 i Allmänt,

Ja, det är vad det här tycks vara. Vår + bra väder = promenader!
Idag bar det av utmed Alsterån, så fint så fint. Cykel dit och hem 2 km, sedan en härlig skogspromenad på ca 6 km. Man får gå med sicksack och hoppa runt vid sidan av stigen och på stenar än att gå rakt. Det gillas!

Dagens downer: Trampade snett på slutet. Solsidan: Med redan väl uttänjda ledband i fotlederna blir snedtramp sällan väl utvecklade stukningar. Sitter nu med ordentligt lindad fot för att undvika att hitta på några fler dumheter med den, men halt är jag inte (än!) och det brukar inte inte bli så allvarligt. Men det får mig ändå att utbrista FAN OCKSÅ! när det sker. Jag tänkte ju en stund tidigare att detta är mumma för mina fötter, att få balansera runt i naturen igen och stärka ledband och muskler. Jo tjena. Bakslag direkt.

Självklart bjuder jag på lite bilder. Det måste man när solen skiner och naturen står i vårblom!









Med sådan här miljö kanske alla skulle bege sig på promenader lite oftare..?

Detta är för övrigt dag 7 av träning utan vilodag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela