Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Promenadkärlek

Publicerad 2012-05-15 13:26:38 i Allmänt,

Har nu lagt 1 h och 40 min långpromenad bakom mig! Det var det ljuvligaste jag har gjort på länge.
Testade en ny stig och vips befann jag mig i den tystaste av skogar. Under en timma lyssnade jag endast på fågelkvitter och ljudet från mina fötter. Absolut inget annat. Som balsam för själen.

Det var ingen preparerad stig heller så ömsom såg det ut såhär;



eller såhär;


... och allt där emellan! Vägen bjöd också på utmärkta fågelskådningsmöjligheter i Vänerns vass. Fågeltorn sprang jag också på och kan såklart inte låta bli att gå upp och spana lite.



På väg hem fick jag sällskap av någon sorts gäss (grågås kanske?) och kanadagäss. Sedan gick jag på en stig och tänkte precis tanken "Om det hade varit lite soligare så hade det varit fullt med ödlor här som ska sola sig", när det plötsligt rasslade till alldeles bredvid mig... Där låg minsann en liten gynnare och solade sig, men en ödla var det inte...



Årets första huggorm noterad!

Det var inte mer än ca 8,1 km som jag har gått på mina 100 minuter. Gick sakta i början då asfalt inte är så skönt för mina ben. På vägen hem var jag uppvärmd och kunde gå snabbare på samma sträcka. I skogen gick jag nog rätt snabbt stundtals då kroppen känns superbra på sådant underlag, men hala spångar, lera och diverse djurskådningstillfällen slöade ner tempot lite. :)

Är redan sugen på en ny promenad till helgen! Antingen samma runda eller en annan favorit som tar 2-3 timmar beroende på vilken väg man känner för att ta. Superhärlig även den utmed en stor å, med goda möjligheter att se intressanta vilda djur. Det finns spår av bäver men den kan jag ju glömma att jag springer på, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela