Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Nyttig tröttis

Publicerad 2012-05-30 21:11:33 i Allmänt,

Röra på sig ska man ju också! Har idag cyklat, 2.5 + 4.5 km till fiskfällorna med en uppenbar omväg på vägen hem. Cyklade upp för en inte allt för lång men ändå jobbig backe, och jag är ju som jag är... KAN INTE GE UPP ELLER SAKTA NER.

Så när jag stod på krönet hade jag cyklat alldeles för fort (långsamt är liksom inte en hastighet, det är en dödssynd...) och fick knappt nån luft. Bra där! Hjärtat slog så hårt att jag trodde det skulle hoppa ur bröstet. Förutom att det var läskigt så var det ganska häftigt att verkligen känna hur nånting där inne slår, varesig jag vill eller ej, och det var några fruktansvärt starka muskler det där. Verkligen ingen vanlig syreskuld utan snarare BADOMBADOMBADOM!

Med den starka reaktionen på en liten backe så hoppas jag att jag bara är i äckligt dålig form och inte på väg att bli sjuk. Snälla, låt mig inte vara på väg att bli sjuk! Det gjorde mig även så trött efteråt att jag var tvungen att sova en stund. Bah.

Middag: 210 gram (närproducerad och närslaktad) nötfärs, majs, gurka, tomat, röd paprika, riven morot, turkisk yoghurt och tacosås. Efteråt blev det en bit fransk smältost, La vache qui rit. Hittade en ny förpackning på All Världens Mat som jag inte sett i andra affärer och det var goooott!
Inhandlade också grillkrydda, starkt chilipulver, gurkmeja samt två morotbaserade juicer (ehh... stavning där?) där. Älskar den affären! Botaniserar bland varor som jag aldrig sett. Spejade på jugoslavisk vitost som tydligen ska vara mycket god, samt fetaost helt utan svensk text. Men jag är ganska säker på att det var fetaost. ;) De har också massor med kryddor som jag inte har en aning om hur eller när de ska användas. Här ska testas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela