Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Inte så bra dag

Publicerad 2012-05-10 22:28:05 i Allmänt,

Jag har ont i magen. Stressamage. :(

Vaknade i natt av att jag var svettig och hade ont i magen och mådde illa på samma gång. Det gick inte att spy, men efter att ha försökt så mådde jag åtminstone bättre och kunde sova. Idag har det varit en bergochdalbana med humör och mående.

Dagens insikt: Jag är så jävla stressad inombord. Jag hattar inte runt lika mycket som jag gjort sedan jag flyttade till Karlstad. Livet är lugnare på det viset men helt galet inombords. Högre krav, fler bollar i bakgrunden som svävar omkring, planer, framtidsfunderingar, jobbfunderingar... Jag är ju inte ny i stan längre och upptagen med att utforska och bara ha roligt.

Jag måste;
1. Börja andas. Djupa andetag gör mig så lugn att jag blir snurrig och disträ, det säger väl endel.
2. Acceptera att det inte gör nånting bättre om jag går och tänker på eller oroar mig för allt.
3. Yoga, meditera, sluta tänka ibland.

Jag längtar så jäkla mycket till sommarlovet. Ska förvisso jobba, men att slippa tanken på att jag borde plugga. Åh ljuva liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela