Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Favoritsmoothie

Publicerad 2012-05-13 12:49:36 i Allmänt,

Onödigt att lägga upp bild, den ser ut som en rosa dröm - som redan visats på bild!
Receptet är dock lite, lite annorlunda:
En banan
Ett dricksglass fyllt med frysta jordgubbar som tinas lite i micron
Två skedar kvarg
1 dl mjölk skakat med ½ dl Whey 80 pear/vanilla

Ack så gott, så mättande och så nyttigt!
Började även dagen med paprikaskivor på mina ostmackor. Paprika innehåller mer C-vitamin än både apelsin och citron, så nu vet ni det också!

Funderade på att cykla till stan idag (5-6 km enkel väg). Men lätt halsont igår som finns kvar idag (dock inte värre än igår, och det sitter högt upp mot gommen) och blåsigt får mig att ställa in dessa planer. Istället tänker jag dra fram yogamattan ikväll! Väldigt längesen den var framme. Wish me luck (överrörlig innebär inte på något vis att man är vig!).

Om jag lyckas med detta innebär det 6 träningsdagar denna vecka. Promenaden igår räknas absolut som träning - tack vare ryggsäcken (antar jag?) så har jag idag finfin träningsvärk i rumpan! Har inte fått nån träningsvärk av varesig inlines eller cykling men halleluja, här är den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela