Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Ett konkret träningsmål!

Publicerad 2012-05-06 23:31:50 i Allmänt,

Dra mig bakänges, för det är knappt så jag tror det själv.
Idag bokade jag och mamma vår resa till Mauritius! Jag är så glad att jag inte kan låta bli att planera och googla och drömma... :) Genast har jag dessutom fått ett konkret mål. Jag vill inte skämmas över semesterbilderna! Jag vill titta på dem och glädjas.

Jag har ändrat min mentala inställning från "det är gott att fuska med godis, gärna varje dag" till "jag vill verkligen gå ner i vikt!". Nu under helgen har jag inte tränat men redan innan helgen har hungern minskat drastiskt. I mitt hem kommer det att finnas protein, och nu gäller det att vara duktig med både kolhydrater och träningen! Är så peppad som man bara kan bli. :)

I augusti står jag på den här stranden, och bor i något av husen i bakgrunden!


Det känns fullkomligt surrealistiskt. Visst, vi har semestrat en hel del när jag var liten. Jag har sett väldigt stora delar av Europa och mycket mer av Sverige än många jämnåriga. Men jag har aldrig varit utanför Europa. Jag har knappt rest på säkert 10 år. Jag var i London 2008 med mamma och min svägerska. Den sommaren åkte jag även ensam till morfar i Serbien och var där i en vecka. Utöver det så har jag faktiskt inte varit på utlandssemester sen jag var i Serbien när jag var 2001, och på en långvarig bilsemester i Europa när jag var 11.

Så tja. This is kinda big. Helt enormt rent av!
Jag är dessutom flygrädd, men med ett så här fantastiskt mål hoppas jag att jag är tillräckligt fokuserad på drömsemestern så att jag skippar åtminstone en liten del av flygrädslan.

Vi lyckades dessutom kirra ett hotell med både gym och pool som man kan simma längder i. :) Inte för att träning kommer att vara en prioritet direkt, men att simma gör mig riktigt gott och om ryggen behöver lite omtanke är det mycket trevligt att det finns nånstans att gymma lite. Jag vill ju inte vara skröpplig på min semester direkt! Mamma är skröpplig nr 1 men det räcker ju om en av oss är det...

Jag kan väl inte nog beskriva vad jag känner, förutom GLÄDJE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela