Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Bra dag!

Publicerad 2012-05-31 16:22:54 i Allmänt,

En timma på gymmet idag i vanlig ordning.
Dagen har flera bra saker att bjuda på! Så jag radar helt enkelt upp dem:

1. Jag har gått ner ett kilo! :D Awesomeness! Mitt på dagen ligger nu vikten på 68,6 kg.
2. Sidoplankan känns mycket starkare, är inte vinglig och orkar utan problem.
3. Efter att ha kört mina 2x12 i tricepspressen tyckte jag att det kändes mesigt. Ökade på ett block så vikten hamnade på 40 kg och gjorde 12 till utan problem. Förutom benpress är det nu min tyngsta vikt i maskinerna. Ganska intressant att jag alltså är som starkast i överkroppen i triceps och bröst. Det går verkligen lekande lätt. Jag tycker också att armarna visuellt ser trevligare ut, kanske börjar gäddhänget strama åt sig?!

I morgon är det sista tentan för terminen. ÄNTLIGEN!
Känner mig förberedd. Ska läsa lite till ikväll men det blir väldigt lugnt och stillsamt då jag redan har gjort 4 gamla tentor och gått igenom frågorna mentalt idag igen. Så från och med nästa vecka är det fri lek, woop woop! Har längtat så otroligt mycket efter detta, är så trött på att hela tiden känna i bakhuvudet att jag borde plugga istället för att roa mig. Ska jobba 2-3 dgr/v i juni och 3-4 dgr/v i juli och det kan inte bli bättre. Första sommaren utan heltidsjobb sen jag var 19!

Middag: Fetaostgratinerad ratatouille med zucchini, palsternacka, lök, vitlök, röd paprika och aubergine med den kvarvarande Kesella citrus till efterrätt. MUMS, om jag får säga det själv. ;)

/Nöjd tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela