Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Back to business

Publicerad 2012-05-28 23:59:39 i Allmänt,

Hejsan hoppsan, jag är tillbaka!

Har haft en alldeles toppenbra vecka som fungerat mycket bra på alla sätt och vis. Trodde det skulle bli mer problematiskt med maten då min kylväska är väldigt liten och vi kuskade runt i bilana hela dagarna. Kan väl säga att Nutrilett mealbars och Gainomax bars var räddare i nöden. ;)

Hårdaste dagen var onsdag. Den tog liksom aldrig slut! Vi vandrade i tre timmar i Söderåsens nationalpark, underbar och ljuvlig natur bland bokskog och höga höjder. Spiken i kistan var den 800 meter långa branta stigen upp på Kopparhatten, 90 meter över havet med branta klippor. Sen ska man ju gå ner också... Phu.
Efter det åt vi lunch och sen vandrade vi i 1,5 timma i en annan del av nationalparken.
Sen åkte vi till Kivik, fixade mat och tog en kort promenad ner till havet. Sen fick vi för oss att åka och lyssna efter lövgrodor i Stenshuvuds naturreservat vid havet lite längre bort. Så vi gick där i mörkret och lyssnade, hittade inga men åkte till en damm i närheten och tadaaaa - lövgrodor! Högljudda som få och såååå söta.

Halv tolv ramlade jag i säng och somnade på ungefär två sekunder. Torsdagen inleddes med de största påsarna under ögonen som jag någonsin skådat, haha! Tuuuunga, trötta ben - men det var bara att fortsätta dagen på sandstäpp i solen och sen på ännu mer grodjakt i ljuvliga skåne.

Så. Nu är jag åter i Karlstad, efter ett pit stop i Jönköping över helgen när vi ändå avslutade i närheten (Hornborgarsjön, en timma bort). I helgen har jag sovit, solat och lekt med brorsdottern. Har varit så trött så jag vet inte vad.
Idag sov jag både på bussen hit och en liten stund innan jobbet.

Okej, det börjar bli en novell det här och ingen träning är nämnd direkt... Idag har jag i alla fall ägnat mig åt matplanering och inspiration till middagarna. Det har gått bra! Förslagslistan innehåller tzatziki med grönsaker och färskpotatis (kanske några skivor skinka till?), kikärtsgryta, gulasch på nötfärs, tacos utan bröd, tomatsoppa med pasta, kyckling med haricot verts och creme fraiche, bacon med rårakor och lingonsylt, fetaostgratinerad ratatouille... YUM.

Träning:
Planerar för gymmet i morgon och på torsdag. Tenta på fredag, med bokat beachvolley efteråt men det ska regna... :( Veckan får bli lite som den blir på grund av tentaplugg. Sen är det hårdstart som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela