Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Resfeber och midsommartjockis

Publicerad 2012-06-24 18:58:21 i Allmänt,

Inte allt för mycket action här för tillfället. Sidan har till och med hunnit ändra layout!
 
I vilket fall så går beachsatsningen dåligt. Först kalas för mig, då var det Frödingetårta, morotskaka och slutligen min egen tårta och snart efter det högg jag in på chips + dip som inte gick åt under festen...
Nu hemhemma över midsommar med tvådagars femtioårskalas. Det har inneburit cateringmat två dagar med tillhörande rester andra dagar, tårta, bullar. god dricka, meloner, jordgubbar...
 
Lite får man ju dock röra på sig också. Sprungit runt i huset, fixat och donat, så fötterna blivit väldigt onda (hälarna). Känns till och med i vaderna!
Idag har jag tränat på att slå med lie samt tagit en skogspromenad på några kilometer. Så sjukt kul att slå med lie! Pappa har äntligen lärt mig tekniken, så i morgon ska jag träna lite mer. Fint att ha i CV:t när man är blivande biolog och denna konstform är på väg att dö ut!
 
Lärdom: att ha en gård är bra för mig. Konstant rörelse, om så endast för att ta sig från tv-soffan till frysen. Det är två trappor och ett gäng meter.
 
Vi har också pratat om och planerat vår resa lite mer. Vill VERKLIGEN gå ner lite i vikt tills dess så hårdhandskarna på nu! Kalasen är förbi och jag är fattig kyrkråtta i juli så förutsättningarna är goda. ;)
 
Vår resa kommer ta avstamp en dag tidigare så inte bara får vi avnjuta tropiska stränder, vi får även passa på att spana in en schysst dansk strand. Vi litar inte på SJ och flyger från Kastrup. Så en natt i Kastrup får det bli. Två hundra meter ska det då vara till Amager strand. Känns faktiskt väldigt kul att få lite, lite mer. Ser nu fram emot både en natt i Danmark samt Dubais flygplats by night som roliga extrapoäng.
 
 
Kan ju inte låta bli att bildgoogla Mauritius... Det känns fortfarande surrealistiskt. Jag har vädernojat som FAN och inbillat mig att vi kommer få skittråkigt väder som är lite, lite för kallt för att det ska vara fabulous. Inser sakta att så inte är fallet och får kolla på bilderna och verkligen känna att VI ska DIT! Vi ska till paradiset! Tror att jag befinner mig i något slags förnekelsestadium som hellre målar upp domedagen än är superpepp. Jag vågar nog inte tro något alls förrän vi är där (både i fråga om att överleva flygningen samt hur fab landet är).
 
 
 
Längtar tills det är mina egna bilder som ligger här på bloggen... Crazy shit, det hära!
 
Och för att jag ska bli lika fantastiskt snygg ska jag;
  • Försiktigt börja cykla till jobbet igen (kommer att jobba 3-4 dgr/v i juli)
  • Rida mycket mer, har "fri tillgång" och hoppas på ridning 2-3 dgr/v med mycket trav och galopp
  • Gymmet ska rulla 3 dgr/v som vanligt
  • Crosstrainern på gymmet, svetten ska lacka!
  • Investera i BUS inför avresan för att inte framstå som en reflekterande yta på foton från första dagarna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela