Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Guldlock i besvikelsens land

Publicerad 2012-06-17 22:28:10 i Allmänt,


Trenden med skräpknän håller i sig längre än vad som är okej. Det känns dock annorlunda och jag vill hävda att de måste vara bättre idag. Igår stod på upp och härjade mycket mer än jag normalt gör under en dag, sen på kvällen gick jag runt i klackar och härjade lite till. Knäna gjorde ont där mitt på dagen, sen tog alkoholen bort all smärta.

Idag mår de förvånansvärt bra. Visst, det känns. Kroppen känns som om den firar sin 60-års dag istället för 25. Orudis kanske funkar ändå? Smörjer och smörjer, funderar på att varva med liniment ikväll.

Efter allt svullande nu så känner jag mig större än någonsin. Är fruktansvärt onöjd. Är onöjd med att jag inte kan sköta maten bättre. Att jag inte kan träna så som jag vill. Att jag är så blek och fullkomligt ovillig att visa mig i bikini nu.

Det är inte många rätt just nu.
I morgon är det dock gymdag igen. Min plan är att svettas på crosstrainern också. Det må vara jobbigt för knäna men det är åtminstone skonsam träning ändå. På med liniment efteråt bara.

Jag märker verkligen att konditionsträningen är det som faktiskt är roligt. Ridning är fortfarande creme de la creme, men att få gå långpromenader, cykla, åka inlines och träna på crosstrainern, det är ju det som är gött! Att verkligen få svettas och få upp pulsen och pusha sig själv till mer uthållighet, träna på andningen och tekniken eller njuta av naturen samtidigt. Eller helt enkelt att spara pengar, göra miljön en tjänst och spendera kalorier på en och samma gång.


Hej från fröken i guldhatten som längtar efter att vara ute och bara få röra på sig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela