Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Födelsedagsmys

Publicerad 2012-06-14 20:58:00 i Allmänt,

HURRA HURRA HURRA! Grattis till mig, halvvägs till femtio och ett fjärdedels sekel gammal! HURRA för tjugofemåringen!

Men, tänker ni nu, vem skriver blogginlägg på sin födelsedag? Jo, den som har sin födelsedagsfest på lördag istället gör det!

Idag har jag i princip gjort två saker: Ridit och shoppat. Jag var iväg klockan nio imorse och red Casar medan Lisa red Ginny. Supermysig skogstur! Nu är jag hyfsat nyss hemkommen från ridtur nummer två, denna gång på Chira på ridbanan. :) Shoppingen företogs på IKEA, Stadium, Lindex och Ica. Ett Ica som bjöd på Frödingetårta i födelsedagspresent! Tackåtack. Den kalasades på utanför stallet efter ridturen ikväll, mums!

Äger nu iläggssulor som jag ska passa in i mina Converse. Så jäkla sköna till det facila priset 39 kr. Lifesavers! Ridning känns också som lifesaver för knäna och tja, hela kroppen. Efter galoppandet på ridbanan var vristerna helt skakis och jag kunde bara skratta för jag förstod hur dåligt jag red, hästen gick bara snabbare och snabbare om man glömde bort sig i en sekund och det var SÅ kul att galoppera varv efter varv! :D

Men ja, bra träning för min lilla kropp där. Statisk, skonsam, styrkebyggande, stabiliserande och något flåsigt. Syns verkligen på de bilder som jag INTE valt att visa här hur lite ridstyrka jag har. Säckar ihop, sitter i stolsits, vilar händerna på benen, orkar inte hålla om... Men det har varit superroliga ridturer idag på fina hästar, det får jag tacka hästägarna för!

 

 

 

Nu får det bli fotboll och plocka i ordning lite smått här hemma. Har införskaffat en stor skål att göra bål i, ett jättefint tårtfat med glaskupa och festliga muggar och talrikar. Hoppas på en fin dag på lördag med goda vänner. :) Nästa vecka bär det av hem till Småland och det ska bli myyyysigt! Där planerar jag att låna en av stallets äldsta och coolaste pållar för någon härlig skogstur i mina älskade hemtrakter. Att få rida nånstans där man känner igen vartenda träd - lyx!

 

(Jag har också idag hittat minst tio tänkbara hästar under 50 000 på hästnet. Den där lagen som säger att så fort man inte ska/kan shoppa så finns det hur mycket som helst att köpa, den stämmer extremt bra kan jag säga! Hade jag kunnat hade jag köpt finfina Gin, fy tusan vad ljuvligt det hade varit. Saknar ihjäl mig efter hästlivet. Men överlever. Ett litet tag.)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela