Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Cykelutmaning

Publicerad 2012-06-05 21:56:36 i Allmänt,

Vardagsmotionen är här! En stor anledning: Cykelutmaning på jobbet! De tre som cyklar mest (till jobbet) vinner priser. Me lajk free stuff, så här ska nu cyklas.

Idag blev det totalt 16 km på min gnisslande älskling med sadel som ger mig både skavsår och blåmärken. Jag måste även använda båda bromsarna hela tiden eftersom ingen av dem egentligen tar. Men sedan jag tejpade dem så bromsar de i alla fall. MacGyver kan slänga sig i väggen.

I morgon ska jag rida! Pratade med ägaren, som också ska rida, så en av oss får rida på den andra pållen i hagen. Jag får rida vilken jag vill. Med beskrivningen "G har varit supertittig sista dagarna så man kan inte släppa efter på tyglarna, för då flyger man av. C är trögstartad, men när han kommer igång går det i 120 och går inte riktigt att stoppa" så vet jag inte riktigt vilken jag vill ha, haha...

Efter det ska jag tömköra en kompis häst. Vilket innebär att kuta efter hästen med långa tömmar istället för att rida. Sjukt kul dock, och hemskt kul med en hästig dag. Jag saknar hästlivet nåt så fruktansvärt mycket. Men den som spar han har - råd att köpa hästgård sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela