Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Tisdagsdagbok

Publicerad 2012-07-03 20:25:35 i Allmänt,

Grym dag idag!
 
Jag och Tina tog med 17-åringarna ut i skogen för att kika lite på hur naturen kan förändras dramatiskt på bara några hundre meter, oftast helt utan att vi märker det. Skog som skog, right?
Det var riktigt roligt och lärorikt! Totalt var vi ute i skogen i 1,5 timma vilket fick räknas som 1 timmas hiking. Det var brant, blött, klättrande och mycket att gå.
 
Har också jobbat på beachbrännan, en timma på lunchen och en timma på eftermiddagen. Vissa jobbdagar måste man bara älska... :-)
 
Mer på älsklingslistan: Min nya träningssida! Hittade appen Myfitnesspal vilken var mycket trevligare än Mapmyfitness. MYCKET mer matvaror i registret, bättre översikt, den räknar mycket lägre på förbrända kalorier från träning vilket känns mer verklighetstroget. Den har också en streckkodsläsare och finns inte varan lägger man bara till den. Testade på Icas lätt creme fraiche och den fanns. Yay me!
 
Älskar dessutom att inte behöva bry mig så mycket om kalorierna. Då kanske det funkar? Det funkade inte alls sist när jag vägde och räknade allt själv. Tänker inte väga lika noggrant nu. Vill dock få resultat, vill att det ska hända något nu! Har varit igång länge och insett att jag inte kört så hårt på gymmet. Har insett att det kan bli si och så med konditionsträningen; i våras var det överansträngd skenbensmuskel, nu är det knäna.
Tina och jag går dock skilda vägar nu på gymmet. Det är ju första gången hon gymmar och nu vill hon verkligen bygga så hon ska köra lågreps på hög vikt. Jag kör på med mitt nya upplägg, 12 + maxreps på passande vikt.
 
Gillar när man klickar i att man är klar för dagen i appen. Inforutan "If all days were like today it would take 5 weeks to loose X kg." Me like! Sjukt bra pepp!
 
Nu: banan i ugn med choklad! Ett finfint litet foliepaket som väntar på att slukas. YUM. Har inte alls varit hungrig idag samt mumsat på kikärtsgryta utan ris till middag. Massor med kalorier kvar att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela