Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Dör. Trötthets. Döden.

Publicerad 2012-07-10 23:52:26 i Allmänt,

 
(Jepp, så trött att det förtjänar en särskrivning)
I natt fick jag uthärda en natt som nog är det närmsta jag kommit till hur det är att ha småbarn som väcker en flera gånger per natt. Och jag är helt slut nu, men stolt och förvånad över att jag varit pigg och glad hela dagen.
 
Min ventilation gick cocobananas igår, huset får för sig att det brinner och ska suga ut all rök. Skönt att veta att systemet fungerar men "dessvärre" så brann det inte. Så hela natten var det vinande, blåsande, visslande underbara ljud från min ventilation. Vet ej när jag lyckades somna eller hur många gånger jag vaknat. Vaknade klockan åtta av att det slutat. Tackar vi för!
Sen satt jag och åt min frukost och funderade över mina i-landsproblem och skämdes en skvätt över hur tjurig jag var.
 
Jag åkte sen och red och hade supertrevligt! Fröken har varit knepig med munnen så fort man tagit tyglarna så ägaren fixade en temporär lösning och nu sitter tyglarna i nosgrimman. Kände att jag gav mig ut på vinst och förlust men fröken häst är så  himla schysst så det gick verkligen hur bra som helst! Inga problem att stanna och mycket gladara pålla än senaste tiden. Så vi har galopperat, klättrat, kikat på svampplockare och hittat en ny väg som var alldeles utmärkt att galoppera på. :) Älskar att vara ute och galoppa, ungefär det bästa i livet! Vinden viner, hästen är glad, det dundrar och låter och man får blöta grenar i ansiktet som man inte hinner väja för.
 
Sen stod jag i 30-40 min i väntan på veterinär som skulle vaccinera. I regnet. Det blir nu uppenbart att ridturer höjer humöret för jag tänkte inte ens tanken att det skulle vara tråkigt, blött eller hemskt.
 
Dagen har också slutat på en bra kalorinivå, underätandet sitter i men lunchen/middagen drog iväg så det blev ju bra ändå! Tacobröd innehåller helt sinnes mycket kalorier, det är ju en hel måltid bara i brödet! Men jag åt mina bröd glatt ändå och sket fullkomligt i detta. Tacowraps med kyckling, grönsaker och Creme fraiche tomat/chili! Det är ju så gott så jag vet inte vad.
 
Nu har jag nog trötthetssvamlat färdigt... Lite skönhetssömn så jag orkar gymmet imorn!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela