Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Buns and hun's

Publicerad 2012-07-13 13:42:21 i Allmänt,

Liten uppdatering idag:
 
Vikt - 67.5 kg! Lägstanotering sedan typ förra året. Svullade bullar igår (godaste jag nånsin gjort) och vågen var snäll ändå, så det känns fint.
 
Knäna gillade inte promenaden igår så jättemycket men det kändes inte illa förrän efter benpress på gymmet, trots väldigt låg vikt. Slutsats: Ingen benträning förutom 5 min uppvärmning på gymmet. Ingen konditionsträning. Ska sedan testa att trappa upp lite kondition men låta bli benpressen, den känns inte alls bra. Men det ska få gå ett tag, kanske tills efter resan (20 dgr kvar). Måste sluta vara så himla mycket Nu Nu NU, och inte börja igen bara för att allting känts bra i en hel dag...
 
På grund av detta är jag inte så träningspepp, det rullar mest på och jag kör överkropp på gymmet. Är glad att jag kan göra detta och därmed hålla ryggen i gott skick och må bra.
Jag gillar att kaloriräknadet ger resultat och är helt klart peppad att fortsätta med både träning och bra mat. Men jag gillar inte att känna hämningar och kastas därför mellan hopp och förtvivlan allt efter hur kroppen mår.
 
Tur att det finns annat i livet. :) Som en härlig arbetsplats, underbara vänner (verkligen!), spontan onsdagsöl i kvällssolen efter en regnig dag, och att lyckas baka De Perfekta Bullarna. Det kanske inte har framgått så mycket i den här bloggen men att baka är något jag verkligen älskar, både att baka och att äta. Älskar att göra muffins, tårtor, bullar, kolasnittar, cupcakes... Bakar dock knappt längre pga litet och oinspirerande kök. Men här är The Buns, och bonusbild på ett par cuppisar jag gjorde till en kompis Babyshower!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela