Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Up and running!

Publicerad 2012-12-03 23:29:00 i Allmänt,

Okej, där far jag med lite halvsanning. Jag har inte sprungit men fasen vad pigg jag är! Wtf just happend?
 
Dagen började tidigt med att skjutsa en kompis till stan och tillbaka - dvs ut och skrapa bilen (på ut OCH insida) i -15. Sen lämnade bilen hemma och vandra direkt till skolan, hem vid lunch och vända och äta äggmackor och sen till gymmet. Blev hur pigg som helst av kylan och den lilla, lilla snö som ligger på backen. Sen blev jag supertrött av att få upp värmen innan gymmet, inte optimalt. Verkligen topp och dal på kort tid!
 
På gymmet var det segt som attan. Tungt. Varit tjock i halsen i två dagar, trodde det var från lördagens festligheter och kanske lite... högljudda diskussioner. Men kanske inte, kanske är det nåt mer som lurar i kroppen.
 
Körde min standard helkropp fast light. Skippade några övningar, men sänkte hjälpvikten på chins till 31 kg. :) Tungt men gött!
Var lite seg efter gymmet men sen har jag varit PIGG! Så tja, vad har hänt? Folk får ont av kylan men jag säger thank you thank you thank you väderguden! Och så ska det snöa på onsdag! Happy days, happy days. Är genuint glad och lycklig när det är riktig vinter och soliga vinterdagar. Det är ju så vackert! Och luften är så fräsch!
 
Nu sitter jag här, halv tolv, alldeles för pigg för mitt eget bästa. En sån här lång, aktiv dag utan nån eftermiddagsnap och nu jättepigg på kvällen, det vet jag inte när jag upplevde senast. Har haft en sjukt skön dag, på ett sätt en ladda-batterierna-dag, för såhär nära uttråkning på kvällen vet jag inte när jag var senast. Har pluggat lite och det finns alltid att plugga på, men... äsch. För tillfället.
 
Frukost: Havregrynsgröt med sylt och mjölk (eko röd mjölk, har inte haft röd mjölk hemma på länge! min gamle älskade vän - sagt av hon som gärna köper hem gammaldags mjölk. the real deal!)
Fika: Clementin och några Peanuts
Lunch: Ett kokt ägg och ett kokt ägg på macka
Efter gymmet: Smoothie på kvarg, lingon, mjölk, banan och vaniljsocker
Middag: Fiskpinnar och hemmagjort potatismos, majjo/bostongurka mix
Kväll: 2 clementiner, 2 tinade gifflar, te, vatten
 
Rätt nöjd med dagen. :) Imorn planerar jag för en krispig (och totalt iskall) promenad efter skolan. Ser fram emot det! Onsdag gym, torsdag promenad igen, fredag vila (jobb hela kvällen, tungt). Helgen oplanerad hittills!
 
ps. ska bli bättre på att knäppa bilder och lägga upp dem här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela