Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Snööööö!

Publicerad 2012-12-06 19:44:00 i Allmänt,

Idag kom snön!! Firade detta med en ljuvlig promenad i stilla snöfall. Åh, det är alldeles ljuvligt det. Välkommen, vinter!
 
 
Gick sakta då jag hade joggingskor. Vet inte vad som är värst; att inte ha så bra grepp men lätta och bekväma skor, eller bra grepp men tunga kängor? Fick ont i knäna efter ett tag men orkade inte bry mig, tog en omväg istället för min planerade korta runda. Ville inte gå hem! Tog en timma att gå drygt 3,6 km men å andra sidan ägnade jag mig ganska mycket åt att sjunga med i musiken, stirra upp på fallande flingor och le fånigt åt precis allt. Åh, vinter, jag älskar dig.
 
Igår bakade jag ljuvliga lussekatter, herregud så goda. Jäste lite dåligt dock så torrjäst blir det inte igen. Tur att knepet med en varm spis att ställa bunken på alltid funkar. Värme is the shit enligt bullar (och mig, fast jag älskar vintern ändå, bara jag får komma in och ha det varmt och mysigt och ha på mig mina luddiga, supervarma innetofflor).
 
 
Jag tror att läget just nu är att öva inför julen: övar benen på att vara ute att gå så jag kan förbränna all mat jag övar på att äta. ÄLSKAR MATEN DEN HÄR TIDEN PÅ ÅRET!
 
Men på den mer seriösa träningssidan så ser jag fram emot att börja träna ben på gymmet, i tidigare nämnda övningar som inte påfrestar knäna. :) Iaf inte så mycket! Såg nånstans att raka marklyft är mer avancerade än vanliga marklyft, får helt enkelt be en gyminstruktör visa och så får vi se sen hur det blir. Vore grymt iaf, det skulle ta bra på baksida lår också och inte bara ryggen. Toppentoppen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela