Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Promenad i kylan!

Publicerad 2012-12-04 14:44:26 i Allmänt,

Det fick det bli idag. Ljuvligt! Tog med mig min vän och drog av 6 km på strax över en timma i -12. Helt perfekt! Iskallt om benen, så gott som svettigt på resten av kroppen. Det gäller ju att klä sig efter väder, men kylan på benen är sjukt svårt att komma ifrån. Kläderna för dagen blev raggsockor, vinterkängor, underställdsbyxor, fältbyxor, linne, tunnare fleecetröja, vinterjacka, tjocka tumvantar, halsduk och tunn mössa. Kommenterade detta idag efter lektionen i skolan: Det märks att det är vinter, för ingen lämnar salen förrän efter tidigast fem minuter. ;) Tar sin lilla tid att klä på sig...
 
Frukost: havregrynsgröt med mjölk och sylt, två mackor med leverpastej (sport)
Lunch (efter promenad): Två mackor med stekt ägg, chokladmjölk
Middag: Vet ej! Står nog mellan thaigryta med kokosmjölk, ugnsbakad falukorv med potatismos och potatis/squashplättar med bacon och lingonsylt. Eller nåt annat, helt otippat.
 
Myspysiga rosa kinder! Och is på halsduken, haha! Men riktigt kallt är det inte förrän ögonen tåras så mycket att de fryser ihop när man blinkar. Så det så.
 
Sista turen till elljusspåret? Snart dags för skidspår, tur att snön ger lite studs till asfalten för oss utan skidor!
 
Nu: ledigt tills på torsdag!! Fasen vad jag unnar mig själv detta. Klockan är halv tre och det börjar mörkna. Jag poppar nästan popcorn och sitter vänd mot fönstret och väntar på SNÖN! Vilken timme som helst ska det börja... Yay!
Det kommer bli plugg, gym, lussekattsbak och lite härlig matlagning den här lediga tiden. Seminarie på torsdag och jobb på fredag. Känns fina fisken. Kanske lite julklappsshopping till helgen? Myyyys, om jag får säga det själv. Flanera på stan, ostressad bland stressade svenssons, fundera ut nån schysst julklapp och kanske köpa nåt till mig själv. Proteinpulver till exempel. En vacker dag kanske jag köper nya träningsskor... Men så är jag också mästare på att använda mina grejer tills de faktiskt faller sönder. Skorna är från 2005 så det är räcker väl snart att man tittar på dem så faller gummit isär i en härlig porös massa. Mmmm, gummi och kemikalier... ser verkligen fram emot att köpa nya skor...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela