Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Prickigt

Publicerad 2012-12-11 19:02:00 i Allmänt,

Spikmatta is the shizzle! Kurerar trött och något ledsen rygg, det blev kanske väl hårt igår. Men det var nog rodden som var spiken i kistan. Varför slutar jag inte bara? Varför är jag så envis? Jag hade enkelt kunnat göra samma vikt på rodd och ändå få ett bra resultat av passet. Men nej, om jag ökat det andra och bytt till färre reps och ett mer set, då ska jag göra det även på rodd. Såklart.
 
Men men! Så illa är det inte. Mest jag som är petig och rädd för skador. Har helt klart varit med om värre och jag lever än!
Sitter nu i skrivande stund alltså i soffan med spikmatta på ryggstödet och det är så skööönt...! Prickigt blir det pålilla ryggen också. Tror jag ska lägga mig på den i sängen och vila en stund. I natt blir det The Hobbit på bio med start kl 23.59! Eller ja... som vi alla vet så börjar ju filmen tidigast 20 min senare. ;)
 
Det här med att sitta näck på överkroppen (förutom bh då) och med jeans på underkroppen var minst sagt intressant. Det sporrar en så kallad deff när julen är över, minst sagt. Det här ser inte bra ut, jösses vad jag lagt på mig i höst! Tur det krävs filt för att hålla värmen så jag slipper se det, haha. Det är fint med vinter, gömmer mig i mina härliga tröjor och håller andan tills nästa år. Då är det fokus på dessa saker;
 
1. C-uppsats! Spännande, kul, givande. Allt är klart, data är insamlat och vi ska få följa med på en konferens inom ämnet och träffa forskare och relevanta aktörer! SÅ KUL!
2. Må bra och hålla mig frisk. Inga dumheter som leder till skador. Fortsätta med vitamintabletter och försöka hålla mig frisk. Ha en grundträning hela tiden för en friskare kropp.
3. Gå ner i vikt! Fint som snus ska det bli. Viktmål blir svårt då jag inte äger en våg (de är äckligt dyra!). Dock är det enkelt att räkna på mitt egna välmående när jag ser mig själv naken och hur kläderna sitter.
 
Onwards and upwards!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela