Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Operation rygg/mage

Publicerad 2012-12-10 16:44:00 i Allmänt,

Chins 3x8x27 kg hjälpvikt
Rygglyft på boll 3x20
Plankan 2x30
Rullplanka med boll 3x20
Rodd 3x8x40 kg
Crunches 3x8x40 kg
Sidoplanka 'dynamisk' 2x12
Sjukgymnastik för ländryggen, 'benlyft på mage'
 
Det var dagens och det var TUNGT! Lassade på lite mer vikter, tog bort lite hjälpvikt på chinsen. Allt fokus på mage och rygg! Brukar inte göra plankan så det var också nytt.
Nu är jag brutalt trött i ryggen, det blir soffläge resten av kvällen förutom lite matlagning. Köttfärssås a la Sandra blir det. Nötfärs, lök, krossade tomater, rivna morötter, tomatpuré, kryddor och Kelda Minimat. Yummie! Kanske tärnar i lite zucchini också.
 
Nästa gång på gymmet blir det ben och lite armar/axlar tror jag bestämt. Har ingen klar uppdelning ännu men det är roligt att gå lite mer all in och dela upp passen. :)
Blev just tillfrågad om att hänga med på nattpremiären av The Hobbit i morgon, det blir kul! Så nästa gympass blir nog först på torsdag då jag ska jobba 14-20 på onsdag. Fint liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela