Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Min godaste tomatsoppa

Publicerad 2012-12-17 18:30:00 i Allmänt,

1 normalstor gul lök
2 stora vitlöksklyftor
1 burk hela tomater
1 förpackning finkrossade tomater
2 dl spiralpasta
Kryddning:
Salt
Buljongtärning
Vegeta (google it)
Starkt chilipulver (överdosera inte!)
Vitpeppar
Torkad oregano
 
Finhacka löken och en vitlöksklyfta. Fräs i olivolja. Häll på tomaterna och 5 dl vatten samt pressa i en vitlöksklyfta. Häll i pastan när det kokar. Krydda efter smak, den ska vara mustig, smakrik och ha lite hetta. Låt koka tills pastan är klar, mosa de hela tomaterna med lämpligt verktyg. Ät!
 
Om man inte tränar måste man inte äta protein... hehe. Vegetarisk dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela