Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Innovativt gympass

Publicerad 2012-12-08 14:15:59 i Allmänt,

Gillar det här med att inte följa mitt schema slaviskt. Jag har ändå karaktär och nån slags träningsmoral och den där stora inre motorn... tävlar man mot sig själv så går det utmärkt att träna ändå.
 
Idag har jag testat följade;
Vadpress med vikt på stepbräda - kändes skitbra, tog bra, tränar även balansen och koncentrationen. 2x6 kg hantlar hade jag som vikt.
Bröstpress - testade bara på en ganska låg vikt, får lägga på kanske 10 kg för att sitta där och våndas lite.
Bänkpress - många år sen jag gjorde detta senast, alltid lika gött! Tungt och svettigt och skönt.
 
Bänk- och bröstpress är väl egentligen superlika men det var bara test som sagt. Fortsättningsvis blir det bänk! Helt klart roligast, och tyngst. :)
Förutom detta körde jag även in/utrotation med elastiskt band för axlarna, sittande rodd med vikt, benpress, reverse leg curl, "situpsmaskin", rygglyft på boll, raka benlyft på sidan, 6 bicepscurls x 6 kg (när jag ändå höll i vikterna efter vadpressen) - och 2x2 chins utan hjälpvikt. :D Hittade en rak stång, vilket passade mig mycket bättre än den andra stången som är vinklad. Denna gick dessutom bättre att komma åt när man är kort, den andra stången är det precis att jag når när jag står på stepbrädan.
 
Känns helt enkelt grymt idag! Stark, kul, nytt och mer ben än vanligt. Vågar inte köra tungt på benpress så den tar nästan ingenting, sparar på knäna så gott det går. Ingen instruktör på plats och jag förstod mig inte på maskinen för insida lår, så den står på önskelistan än så länge tillsammans med raka marklyft. Känner att jag definitivt behöver hjälp med det sistnämnda, det får verkligen inte bli fel! Känns som extremt stor risk att jag sträcker eller överanstränger ryggen och kommer börja med otroligt låg vikt. Kanske bara en stång rent av.
 
Frukost: Havregrynsgröt med mjölk och sylt, en macka med skinka och gurka, ett knäcke med leverpastej. En stund efteråt blev det en clementin. Älska clementiner på vintern!
Efter gymmet: Smoothie på lingon, banan, kvarg, mjölk och lite florsocker.
Middag: Kanske blir falukorv i ugn med ost, potatismos och ketchup till. NOMNOM vad gott det är!
 
Nu blir det skumtomtar till plugget, ikväll blir det julmust och lussekatter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela