Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Dagen efter och kemikaliehysteri

Publicerad 2012-12-02 12:31:55 i Allmänt,

Ingen träning gjort i helgen, men gymmet är planerat till imorn! Igår satte jag vännerna först istället, genom en fika på stan och på kvällen var det avskedsfest för en vän som kommer vara borta ett halvår. Hade sjukt kul och rev av lite dans på en bar som absolut inte hade ett dansgolv. Lite äkta Pulp Fictionstil fick det bli och säkert många konstiga blickar. Men, me no care!
 
Idag är det segt men solen skiner och det är ett litet ljust puder på marken. Alla andra tycks ha fått massor med snö men självklart inte i Karlstad. Sedan jag flyttade hit har vi aldrig fått snö när alla andra har fått det. Är sugen på en adventspromenad men ska nog piggna till lite mer först.
 
Sen har vi den där kemikaliehysterin. Jag tror att min utbildning mest syftar till att skrämma ihjäl oss... Först tar de bort fisken och köttet och man blir lite militant och jag drar en stor suck inför min bil, årsmodell -94, som inte kommer i närheten av moderna bilars låga bensinkonsumtion. Men nu ska de ta ifrån oss allt som innehåller kemikalier också. Och det, mina kära vänner, är precis allt.
Man kan anse all plast som farlig på ett eller annat vis. Man forskar kring att plastmattorna i våra hem gett oss ADHD och DAMP på grund av nanopartiklarna de bryts ner i, som vi sedan får i oss.
Plast bryts aldrig ner i naturen. Plast innehåller cancerframkallande och hormonrubbande kemikalier.
 
En del av mig känner för att aldrig mer konsumera. Min nya hårinpackning, svindyr och förhoppningsvis life saver för mitt hår, visade sig innehålla palmolja. Wtf?!
 
Nåja. Läste på proteinpulvret nu. Det innehåller bara vassle, lite färgämnen, lite emulgeringsmedel, salt och aspartam. Det känns bra att det är en hyfsat clean produkt. Dessutom är det rent av skitbra med vassleprotein, eftersom det är en biprodukt vid ostframställning som annars slängs. Men nu när folk vill ha mycket protein så kan det användas både till andra mejeriprodukter som behöver mer protein, eller till t.ex. proteinpulver. Najs, tycker jag!
 
Problemet är bara smaken. Vad ska man göra åt den? Har inte använt proteinpulver på ett tag för smaken är så söt och vedervärdig. Vet inte om jag ska satsa på dem som är sötade med Stevia, eller om jag bara ska ta nån annan smak. Kanske bunkra med 2-3 olika smaker så man inte tröttnar lika lätt?
Är lite sugen på Star Nutritions Lemon Yoghurt, men den kanske bara är bra i teorin. Mintchoklad känns också lockande.
One Whey verkar ha goda smaker, som skogsbär/vanilj. Lär vara grymt gott i smoothies!
Och så Star Nutrition Stevia då, smakerna där var dock trista - varken choklad, jordgubb eller vanilj känns lockande. Jag har Gourmet Pro i jordgubbssmak och det är faktiskt okej, om man kan bortse från att den inte löser upp sig helt utan är som fin, fin sand att dricka... uuuäh. Ger mig kväljningar, men funkar i små doser i smoothies.
 
Blev ett rejält inlägg idag, blandade tankar! Börjar känna mig riktigt pigg nu, kanske dags att slänga fram adventsljusstaken och dra av lite hederligt adventsstädande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela