Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Bullmamma

Publicerad 2012-12-05 15:18:26 i Allmänt,

20 armhävningar, 12x2 chins med 21 kg hjälpvikt, 20x2 rygglyft på boll, 20x2 rullplanka på boll, 12x2x30 kg, "situpsmaskin" 12x2x36 kg, sidoplanka 2x12 på varje sida, in/utrotationer 12x2 med elastiska band.
 
Frukost: Havregrynsgröt (no shit?!) med sylt och RÖD mjölk, två mackor med leverpastej samt skinka/gurka
Efter gymmet: Clementin, köpt smoothie på bara frukt, ickejäst bulldeg
Middag: Gårdagens thaimat; wokmix + färska morötter och vitkål, kyckling, kokosmjölk, ris.
Kväll: LUSSEKATTER
 
Sitter nu och väntar på min bulldeg! Lussekatter ska det bli. Sjukt jobbigt att knåda såhär efter överkroppspass på gymmet... Trött i händerna. Kommer ångra mig imorn tror jag. Jäkla tur att vi har seminarie och inte lektion, eller ännu värre; tenta, imorn. Slipper skriva och hålla i en penna.
Men gott ska det bli! Fick ta mig till tre affärer för att få alla ingredienser och det slutade ändå med torrjäst, så hoppas jag gjort den glad så degen jäser nu. Gott om mumsigt socker finns det iaf för jästen... Mums säger den! Mums säger jag när bullarna är klara. Fast ogräddad bulldeg, mmmm... Ont i magen efteråt är det enda som hindrar mig från att äta upp hela degen ogräddad. Nomnom! Håller på att komma fram till det perfekta receptet på saftiga, söta, smakrika lussekatter. Torrjästen kom lite i min väg nu, får se om degen tänker jäsa lite...
 
Ont i knäna från promenaden igår, vill knappt nämna det men nu är det sagt. Voltaren igen och ingen promenad imorn. Känner att det naggat mitt goda humör lite men försöker att inte bli tjurig nu. Det går över helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela