Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Woop woop!

Publicerad 2012-04-29 15:57:24 i Allmänt,

Ställde in mötet med PT idag på gymmet. Med det vädret vi har hade det varit så gott som en dödssynd att ställa sig inomhus och träna!

Istället blev det inlinespremiär, ÄNTLIGEN! Jag tog med mig kameran och blev djupt besviken när jag såg att minneskortet inte var i kameran... Vädret är fantastiskt, knopparna håller precis på att slå ut, det är cirka 15 grader och sol och allt var ljuvligt. Önskar så att jag hade kunnat ta bilder! Skittelefon vars kamera inte vill fungera...

Det blev en hel runda, gick inte att motstå :) 1 km promenad först, för att slippa den brutala nedförsbacken med efterföljande bilväg man måste korsa. Sedan var det bara att snöra på sig och åka! Helt fantastiskt var det.
Efter ett tag övergick den fina cykelvägen till mindre bra cykelväg med asfalt som motarbetar alla försök att ta sig framåt.
Efter detta trevliga parti kommer Backen. 1,3 km resning mot himlen utan stopp. Jag hade bara för avsikt att klara av den första "kullen" men jag slogs av tanken "jag är ute och tränar, inte söndagsåker!".
Och vips hade jag tagit mig upp för hela backen, dock med två andningspauser.

DET KÄNNS SÅ JÄKLA BRA! Och det var så kul!
Slutresultat: 1 km promenad, 6 km inlines varav 1,3 km konstant uppförsbacke.
Nu har jag intagit soffan, druckit en proteinshake och börjar känna att jag kommer vara en halt kvinna i morgon. Baksida lår har fått sig en rejäl känga, rumpan och vaderna har också blivit möra.
Dags att smörja på lite antiinflammatoriskt på den kära vaden och fortsätta plugga. Trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela