Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Svettband nästa

Publicerad 2012-04-22 15:29:11 i Allmänt,

Yes, jag tillhör kategorin storsvettare. Idag har jag svettats på motionscykeln och crosstrainern, fy tusan så gött det var!

Har inte cyklat sedan i höstas nån gång. Jag ställde undan cykeln (för gott?) när första minusgraderna kom. Nej, jag halkade inte... Jag gjorde en finfin framåtvolt efter att frambromsen nöp och frös fast, lämpligt nog precis vid skolans busshållplats/utanför Pressbyrån. Väldigt classy, och jag tog nästan en annan tjej med i fallet.

Men jag älskar att cykla och under våren samt början på hösten förra året cyklade jag en del till stallet (8 km väldigt backigt, apjobbigt) samt till jobbet (5 enkla km). På't igen bara, planen är att cykla till gymmet för att slippa köra uppvärmningen där. 5 km dit, grymt jobbig uppförsbacke på vägen hem som kommer bygga pannben utan bara helvete.

Idag: 10 min fatburnprogram + 5 min snabbstart på crosstrainern. 3 maskiner/övningar för ryggen. 17 min på cykel, medelhastighet 21 m/h.
Jag vet att 17 min på cykeln inte är så värst länge men jag ogillar skarpt att gå ut hårt och sen bli liggande, i princip. Börjar hellre på en lagom nivå och ökar allt eftersom. Jag är bra på att pressa mig själv på det viset.

Veckan:
Måndag: Gym (check!)
Tisdag: Ridning, lugnt tempo pga igångsättning av hästen (check)
Onsdag: Gym (check)
Torsdag: Vila (check)
Fredag: Gym eller testa inlines + möte med sjukgymnast (check)
Lördag: Gym eller testa inlines (vila)
Söndag: Långpromenad (kondition på gymmet)

Alltså tre gympass, ett konditionspass och en ridtur. Sjukt nöjd med veckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela