Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Sticking to the plan

Publicerad 2012-04-18 19:12:39 i Allmänt,


Gymmet - done!

Känns gött som tusan i benen nu. Crosstrainern tar där den ska! Har lagt på 10 kg på benpressen också som nu ligger på 50 kg. Känns mycket bra, jag skulle kunna ta mer egentligen. Men jag ska inte fastna i nån hets nu, "åååh det går så eeeenkelt, mer vikter!". Nej, här ska det tränas långsiktigt utan skador. Det vill säga, långsam igångsättning. Man har väl inte varit hästmänniska nästan hela livet och lyckats missa vitsen med långsam igångsättning; dock har jag nog gett upp skritten och ligger nu på travnivå. ;)

Ökade repsen på chin ups från 9+9 till 9+12, heja mig! Lärde Tina min bollövning för ryggen och sidoplanka också. Nästa gång ska vi ge oss på lite utfall för att få heta rumpor. Yummie!

Maten dårå: Cevapcici (uttal chevapchichi) från Lidl, normalt sett 97 % kött men ajvarvarianten är godare, så 88 % kött till fördel för mumsig ajvar. Alltså extremt värt att rekommendera! De är inte ens förstekta som vissa svenska köttbullar... Till detta blev det två vegetariska vårrullar och smörstekta haricot verts. Något som jag nästan missbrukar just nu. GOTT.
Och nuuuu... *trumvirvel*... my guilty-pleasure: Färdig, kall chokladpudding med vispad grädde. För det är jag värd!

Dagens braiga grej: Gymgrossisten finns tydligen i ett köpcenter på stan! Happy days, här ska inhandlas Whey 80 päron/vanilj. Jag vill inte ens titta på min med chokladsmak, men har man bägge kanske det går att varva. Hallon vore också gott.
Min hungernivå ligger nu på ungefär plus med 50% eller så. Hungrig konstant. Lyxproblem. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela