Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Slutkörd

Publicerad 2012-04-16 15:53:19 i Allmänt,


Dagens: Ungefär en timma på gymmet med Tina. Helt perfekt!
Uppvärmning 10 min på crosstrainer, älskar den maskinen. Löpning är inte för mig och cykeln värmer bara upp benen.
Sedan kör jag hela kroppen på varje gympass. Jag kör inte vissa kroppsdelar på vissa dagar, jag bränner igenom allt. Mitt mål är inte att bli biffen på stranden, utan att få en stark kropp. Konceptet som funkar för mig är att få med hela kroppen, helst varje dag.

Ska jag försöka minnas vad jag kör för maskiner alltså..? Här kommer ett försök till presentation av mitt schema.
Mage (som en situp, man ser ut som en ostkrok)
Pull ups
Benpress
Triceps
Rodd
Sidoplanka
Bollplanka med rull (http://www.youtube.com/watch?v=XQXdgd_oNk0&feature=relmfu)
Rygglyft med boll (http://www.youtube.com/watch?v=SwynncL2jyk&feature=relmfu)

Mitt schema utgår från att jag måste träna rygg och mage. Funderar på att lägga till något mer för benen dock. Kör 8-12 reps x 2, efter PT's rekommendation. Ska antagligen utvärdera om ett tag och boka ny PT-tid (som ska vara gratis, vad jag förstått). Har idag ökat på lite, ökade vikten på benpress (90 lbs till 110) och repsen på rygglyft (från 10 till 12), bollrull (från 10 till 12) och pull ups (från 8 till 9).

Sedan avslutar jag med 10 minuter på crosstrainern. Kändes grymt idag, högre intensitet och längre sträcka på samma tid som senast. Awesome! Trött nu, försöker plugga men att starta upp den här bloggen var roligare.

Matlagningsintresserad som jag är så dyker det säkert upp lite matsedlar och recept här framöver! Jag följer ingen diet, jag älskar godis och sötsaker och jag äter gärna god mat trots att jag bara lagar till mig själv. Jag föredrar dock hemlagad och helst nyttig mat framför skräpmat. Har nära till pizzerian men det är godiset som är mitt förfall, medan maten är mycket bra eller åtminstone helt okej. Jag älskar mat för mycket och har en kropp som kräver för mycket bränsle för att jag skulle klara av någon slags diet.
Ikväll blir det fetaostfyllda fefferonis som snack. AH.

Har ingen superny presentationsbild, och jag känner mig plufsig. Jag har dock tagit "före-bilder", men de är för privata för att visas här. Kanske visar dem när det finns stor förändring att visa upp. Här är i alla fall "mina stora tillgångar" det vill säga mina gener som gärna bygger muskler. Sådär som det sägs att tjejer inte gör. Såhär ser jag ut med utan direkt träning (varit sjuk hela hösten, ridit sporadiskt, dock mockat/gjort höpåsar/sopat stallet varje dag - dvs inget särskilt ansträngande).



Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela