Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Sjukgymnasterad

Publicerad 2012-04-20 17:04:44 i Allmänt,

Sådär.
Klämd på, vriden, och böjd.
6 poäng av 9 möjliga på en överrörlighetsskala, vilket var rätt mycket enligt sjukgymnasten.

Jag vet ju redan att jag är överrörlig, men jag blev ändå förvånad över att jag var väldigt överrörlig i nacken. Har inte riktigt slagit mig tidigare att jag kan vrida mycket mer på huvudet än normala människor.
Jag har glapp i axlarna, extremt uttöjda ledband i fötterna och dålig ryggmuskulatur. I övrigt en bra rygg. Inflammerade muskler/muskelfästen i ländrygg/höfter, vilket väl räknas som kroniskt nu tre-fyra år sedan det upptäcktes första gången...

Mitt recept lyder: TRÄNING. Wohooo. ;)
Jag får dock inte träna i extremlägen, så att sitta i maskiner när man lätt drar ut armar och ben så mycket det går är inget för mig. Jag måste vara centrerad i maskinerna.

Just nu önskar jag mig massage av höfter och inflammerade musklur, fy vad det känns i dem! Nästan pirrande, på ett väldigt knäppt sätt. Men samtidigt måste man vara väääldigt försiktig vid massage, all beröring gör ont...

Nåväl. Gymmet också avklarat, gick skitbra och jag känner mig stark på crosstrainern! Ökade på chin ups, känner nu att det tar på helt rätt ställe i rygg och axlar. Grymt bra pass helt enkelt!
Nu: cevapcici med potatismos och sås! Fy tusan vad gott det är.
Ikväll blir det nog gottegrisen som kommer fram, det är jag värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela