Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Ny favorit!

Publicerad 2012-04-23 13:29:11 i Allmänt,

Jag är en vane-ätare, som gärna vräääker i mig mackor. På gott och ont. Jag kan icke ha Polarbröd hemma utan att trycka i mig hela påsen på två dagar. Helst med massor av Bregott och marmelad på. Åh.
Så, jag testar ju mig igenom mejerihyllan nu då. Kvarg har jag ätit förr och varit tveksamt imponerad. Det var dock gott med naturell kvarg och vindruvor, sött och syrligt!

Min nya favorit är dock kvarg, trots allt! Lidls naturella kvarg, vilket slår Kesella alla dagar i veckan, tillsammans med Lidls färdiga blåbärssoppa! Det är väl inget för de på LCHF eller övriga kalorihatare, men för mig duger det utmärkt. Jag vill bara få i mig det där mättande proteinet och inte dö på kuppen av äckelsmak. Jag föredrar dessutom inte att blanda ihop det, utan bara hälla på soppan på kvargen och äta som det är. Om man blandar "försvinner" smaken av blåbär och man får ta mycket mer soppa. Tycker jag.

Jag har idag även plockat fram mitt proteinpulver och shaker. Smak choklad. Eller smak Blärk, om man föredrar. Tröttnade som tusan på den, men nu går det an igen. Ska idag även inhandla smaken Vanilla/Pear! Så, 30 min kvar till shopping och en tur till gymmet med Tina. :)
Funderar på att dra på lite mer idag, då jag inte får träningsvärk och tycker att startsträckan är förbi. Pressa mig lite. Jag blir lite nervös över ledband och igångsättning, men hittills har min kropp bara svarat dåligt på konditionsträning (löpning), aldrig på styrketräning så länge allt utförs korrekt och jag inte lyfter med ryggen (i stallarbete etc).

Jag saknar ändå stallarbetet. När vi rullar upp halmbalar på traktorsläpet med två personers kraft och två brädor till hjälp. Att välta en ensilagebal á 300-400 kg på rätt sida med hjälp av två järnspett och lite ingenjörskonst. Att spetta marken och sätta staket i snålblåst och hällregn efter att hästarna sprängt staketet. Det är på riktigt, och det är gött! Kommer tillbaka dit när tid och ekonomi är bättre, och motivationen är högre. Nu: gym.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela