Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Breakfeast for a champion

Publicerad 2012-04-27 10:51:07 i Allmänt,



Sådär ja! Musli och yoghurt, två ostmackor, kiwi och ett glas juice. Grym start på dagen!
Det var ju dock en stund sedan. Jag har just intagit ett äpple och tror minsann det ska bli en latte snart också.

I eftermiddag är det dags för gymmet, det kommer att bli hårt! Min högra vad känns lite sisådär, lite överansträngd kanske. Så jag skippar nog min enda benövning, benpressen. Ger vaden extra kärlek i form av antiinflammatorisk gel och vetekudde och massage. Borde verkligen köpa Aloe Heat Lotion, så grymt skönt att ha på ömmande muskler! Bara att massera in och sedan hålla handen över området, det blir helt galet varmt och ledsna muskler blir glada igen.

Nya övningar jag har googlat fram, å mina axlars vägnar. Här ska tränas axelparti!
Face pulls med kabelmaskin:



Axelpress med hantlar:




Sidolyft med hantlar:



Japp ni ser rätt... Jag har lärt mig hur man bäddar in videor. ;) OCH jag tänker stå bland mitt gyms pyttelilla utrymme med fria vikter. Har lekt lite med både hantlar och skivstång förr i tiden, men då var jag ung, stark och grym. Nu är jag äldre, inte så stark men kanske hyfsat grym ändå. Inget sällskap till gymmet idag, blir att koppla på musiken och låta den hjälpa mig att ösa som tusan!
Sen blir det belöning i tv-soffan, wunderbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela