Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Bästa passet hittills!

Publicerad 2012-04-25 18:25:05 i Allmänt,

Åååh det känns SÅ gött just nu!
Jag är åter hemma efter ett GRYMT pass på gymmet! Känner nu att vi har varit lite mjäkiga, nu börjar jag faktiskt hitta lite maxnivåer och lite smärta! Har bestämt mig för att jag vill komma upp i 3 set, jag vet inte varför vi fick instruktioner att bara köra 2 set då vi kör på rätt låga vikter. Men men! Jag kör mitt race nu hehe. Jag får nog anse startsträckan vara över, kroppen är här med bekantad med maskiner och arbete.

Fick äntligen ta i på benpress, 58 kg x 3. Tungt men inte helvetiskt. Det var sista maskinen, sen direkt till cykeln och cyklade 10 min. DET var helvetiskt, men jag vägrade lägga av innan 10 min eller minska på intensiteten. Man bygger fasen ingenting på att ge upp!

Testade chin ups utan hjälpvikt, orkade 2. Insåg sedan att jag förr brukade ha ett annat handgrepp, ska testa på nytt nästa gång! Men det är enklare med enbart en fri stång, i maskinen känns det ju skitläskigt när knästödet åker ner utan motstånd! Det är en liten "utmaning" mellan en kompis och mig. Han och hans kvinna tar 5 st vardera, och jag VET att jag har orkat ett helt gäng förr i tiden när jag var lite mer vältränad. Fem är ingenting att slå. Challenge accepted.
Körde mina vanliga med motvikt också, lika bra att ösa.

Ökade till 3 set även på rodd, känns bra men det känns inte alls tungt. Dock pga att tekniken är mycket viktigt i den maskinen eftersom man sitter så fritt, så tar jag det försiktigt med att öka på vikten där.
Ökade till 3 set på den dära maskinen som jag inte vet vad den heter. Tränar typ axlar och armar. Får läsa på lite! Känns lätt, inga problem. Viktökning på G.
Over all - tyngsta passet hittills, känns gött SOM FAN!

Vi kan också konstatera följande:
  • Armar/ben öser på
  • Rygg/mage vill dö

Beach 2012, jag stirrar dig i vitögat och jag vinner kampen! Woop woop!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela