Sweat 'n pain

Min träningsdagbok och vardagskladd!

Axelträning

Publicerad 2012-04-23 23:12:30 i Allmänt,

Jag råkade somna på soffan innan, efter middagen. Så därför satt jag nu och googlade på lite träningsinspiration istället för att sova, och tänkte ta med lite här!

Jag fick ju order av sjukgymnasten att träna axlarna eftersom min led glappar. Jag har dock inte riktigt tagit tag i detta än. Chin ups tränar axlar men fler övningar behövs såklart!

Hittade denna sköna video med många axel- och bicepsövningar; http://www.youtube.com/watch?v=hx3rBNN4JnU&feature=related
(Jag har försökt om och om igen att få in en video sådär snyggt men det gååår inte... Hilfe bitte!)

Sen även denna; http://fitnessguru.se/20328-hur-man-traenar-axlarna

Jag tycker maskinen med "utdragbara snören" (jo tjena, det är en åkta gymterm, jag looovar!) alltid verkat lite läskig och mest till för de som vet vad de sysslar med. Jag tror att mitt gym har en sån. Nu känner jag mig mycket intresserad av denna maskin, det verkar vara absolut toppenträning för axlarna! Jag gillade övningarna när man håller i ett handtag och lutar ut från maskinen och jobbar med en arm åt gången ut från sidan, samt sittandes med repen i kors och så drar man ut båda händerna samtidigt.
Första videon gjorde mig även sugen på lite fria vikter. Det suger så himla mycket mer ur kroppen än maskiner, det är göttigt på ett lite mer riktigt sätt.

/over and out från det nyblivna träningsfreaket (and I'm loving it!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

Efter en livstid som hästägare med flertalet hästar är jag nu en alldeles ordinär och hästlös student, vars nya arena är gymmet. Jag är 25 år gammal och på jakt efter drömkroppen, med diffusa mål och stora visioner. Läs gärna det första inlägget för en längre presentation. Väl mött!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela